Rozhodli jste se k prodeji své nemovitosti využít realitní kancelář? Ať už je vaším důvodem nedostatek volného času nebo si jenom nejste tak jistí při všech zákonných povinnostech při převodu nemovitosti, určitě nechcete trefit ve výběru vedle. Chcete přeci nejenom prodat, ale také mít o vše postaráno. Proto vybírejte skutečně pečlivě a budete-li se řídit těmito tipy, určitě se nespálíte. A na závěr mám pro vás ještě jednu radu, která vás možná překvapí.
Jestli čtete tyto řádky, uvažujete o využití služeb realitní kanceláře, která se o prodej vaší nemovitosti postará. A jedním z důvodů možná je i úspora času, který byste jinak museli prodeji věnovat. Určitě se však nevyplatí podcenit samotný výběr realitní kanceláře, které svěříte do prodeje svůj dům, byt či pozemek.
Jinak by vás totiž mohl potkat opačný výsledek. Samotný prodej by se mohl obrátit v noční můru, ve které by byl váš volný čas v naprostém ohrožení!
Nechcete-li svůj volný čas plýtvat po celou dobu prodeje nemovitosti, vybírejte skutečně pečlivě partnera, který se o celý průběh obchodu postará za vás.
Každý obchodník (a realitní kanceláře to mají stejně) se rád pochlubí svými dobrými výsledky. Vytipujte si tedy ve svém okolí realitní kanceláře, které působí ve vašem regionu a najděte si na jejich internetových stránkách, kolik prodejů již mají za sebou a jak jsou s nimi spokojeni jejich klienti.
Samozřejmě je nejlepší, když znáte někoho ze svého okolí, kdo už má s danou realitní kanceláří svoji zkušenost, ale i reference sdílené na webu či na sociálních sítích dokáží utvořit obrázek o tom, zda je tato volba správná.
A co když takovou informaci nenajdete? Doporučuji vám hledat jinou realitní kancelář. Každý z nás se přece rád chlubí.
Chcete, aby se realitní kancelář postarala o prodej vaší nemovitosti od A do Z? Zaměřte se na to, jaké služby vám v rámci provize poskytnou. Ať potom nejste překvapeni, jaké správní či jiné poplatky musíte doplácet. Na toto téma jsem již napsal článek, který si nyní můžete přečíst zde.
O realitní kanceláři velmi napoví i další věc, která pro vás může být skutečnou známkou dobrého výběru.
Asi se shodneme na to, že kdo chce prodat, musí o tom dát co nejvíc vědět. A podle statistik realitních kanceláří je v tomto nejúspěšnější realitní server od Seznamu www.sreality.cz. Naše interní statistiky ukazují, že téměř 80% obchodů se uskuteční díky inzerci právě na tomto portále, který mimochodem realitní kancelář pravidelně zatěžuje nemalou finanční částkou.
Najdete-li vybranou realitní kancelář na tomto seznamu, svědčí to minimálně o tom, že to myslí se svým podnikáním vážně a poskytuje dobrou službu alespoň co se inzerce týče.
Další položka, která nemalou měrou zatěžuje peněženku každé realitní kanceláře, která to myslí se svými klienty vážně.
Asi by se vám nelíbilo, kdyby realitní kancelář např. kupní smlouvy stáhla z internetu a makléř by jenom změnil jména a údaje o prodávajících či kupujících.
Zjistěte si, zda dostanete za svoje peníze odpovídající kvalitu. Zda vybraná realitní kancelář má vlastní tým právníků či spolupracuje s advokátní kanceláří, která se zaměřuje mimo jiné také na realitní právo.
Jenom tak bude totiž daná smlouva sestavena přesně podle požadavků jednotlivých obchodů a chránit vás.
Ať se to možná tak nezdá, tak v realitní kanceláři také pracují pouze lidé. A jak se tak říká: chybovat je lidské.
Může se tak stát, že se během obchodu nějaká ta chybička vyskytne. Ale správná realitní kancelář myslí i na toto a pro takové účely má vlastní pojištění odpovědnosti.
Zeptejte se také na toto a na podmínky takového pojištění pro případ, že se právě během vašeho případu něco přihodí.
Zejména velké realitní kanceláře mohou mít čas od času problém s kontrolou kvality svých lidí.
Proto vám doporučuji zaměřit se při výběru správného partnera pro prodej nemovitosti na jednotlivého makléře a až poté na společnost, pro kterou pracuje. Přeci jenom budete obchodovat se samotným člověkem ne s firmou.
Dnes už je naštěstí čím dál běžnější, že samotní realitní makléři mají své vlastní osobní webové stránky, kde si o nich zjistíte, jak dlouho působí na trhu s nemovitostmi, kolik obchodů mají za sebou, jak jsou jejich klienti spokojeni a další užitné informace pro váš správný výběr.
Moji klienti si mne také mohou nejprve proklepnout a zjistit si z pohodlí domova, co vše jsem schopen pro ně udělat a až poté se rozhodnout, jestli zrovna já jsem pro ně ten pravý >>>
Každý máme přece na výběr. 😉