Jaké REALITNÍ SERVERY se vyplatí VYUŽÍT PŘI PRODEJI a kolik stojí inzerce?

Jaké realitní servery při prodeji

Ať se nám to líbí nebo ne, internet vládne světem den ode den čím dál víc. Když chceme prodat jakoukoli věc, automaticky nás jako první napadne využít právě internet. Kde ale inzerovat svoji nemovitost, aby se to skutečně vyplatilo? Které realitní servery jsou nejnavštěvovanější a zvyšují tak pravděpodobnost prodeje? Na konci článku pro Vás mám nachystaný i jeden zajímavý tip.

Nejnavštěvovanější realitní servery jsou ty placené!

Jak už to tak bývá, všechno něco stojí. A když chceme využít kvalitu, musíme počítat s nějakými náklady. A nejinak je tomu s nejnavštěvovanějšími realitními servery. Jejich zakladatelé vědí, že inzerování na jejich stránkách zvyšuje pravděpodobnost prodeje a dělají vše pro to, aby tomu tak bylo.

A protože každý z nás chodí do práce vydělat peníze, není tomu jinak ani u zakladatelů těchto webů. Chceme-li tyto servery využít, bude nás to zkrátka něco stát.

Které realitní servery jsou TOP?

Jaká kritéria sledovat, abychom určili právě ty realitní servery, které se nám nejvíc vyplatí?

Prvním hodnotícím bodem je počet aktuálních inzerátů. Když chtějí všichni inzerovat na takovém realitním serveru, tak jistě z nějakého důvodu. A hlavně realitní kanceláře si dělají podrobné statistiky, na kterých realitních serverech se jim inzerovat vyplatí a na kterých naopak ne. Investovat peníze do něčeho, co nefunguje, nezní úplně logicky. 🙂

Druhým bodem je již zmiňovaná úspěšnost těchto serverů. Proto jsem pro Vaši představu zahrnul hodnotící číslo, které sledujeme, abychom věděli, ze kterých realitních serverů nám chodí nejvíce poptávek. Budete tak mít jasnou představu, který server se vyplatí využít i vám.

Nakonec vám představím největší nevýhodu těchto webů, se kterou je nutné počítat!

4 nej realitní servery

  1. Sreality.cz

V dnešní době stále nejnavštěvovanější realitní server od Seznamu. Mezi realitními kancelářemi se říká, že „kdo chce být konkurenceschopný a chce prodávat, musí inzerovat na Srealitách“.

65 tisíc aktivních inzerátů

přes 70% poptávek přijde právě z tohoto realitního serveru

2. Reality Idnes.cz

Také zpravodajský server IDNES má svoji podsekci, která se specializuje na inzerci realit. Oproti Srealitám má mírnou výhodu v tom, že k inzerátu lze vkládat video s větší velikostí. Co se týká počtu inzerátů a zpětné vazby od zájemců, je nyní dvojkou na trhu.

50 tisíc aktivních inzerátů

téměř 15% poptávek přichází ze serveru Idnes

3. České reality.cz

Tento web je součástí sítě s dalším serverem REALITNISERVERY.CZ s celkovou návštěvností 11 milionů lidí. Jejich velmi silnou stránkou je napojení na daný region (např. jiho.ceskereality.cz) a díky tomu cílíte na svoji ideální cílovou skupinu. Navíc tento server nabízí velmi atraktivní možnost bezplatného vložení vlastní nemovitosti a to pro majitele nemovitosti.

37 tisíc aktivních inzerátů

okolo 5% poptávek

4. Bezrealitky.cz

Projekt realitního serveru postaveného na principu majitelé majitelům. Tedy výhradně bez účasti realitní kanceláře. Prodávající ho tak mají velmi v oblibě. Přesto je však tento projekt lehce kontroverzní, protože svým klientů následně prodává a to poměrně tvrdě své realitní služby. Takže bez účasti RK?

10 tisíc inzerátů

realitní kanceláře zde neinzerují, když ano, tak pouze skrytě 🙂

POZOR: Tento realitní server často bývá terčem mnohých realitních makléřů, kteří zde sbírají kontakty a poté se snaží přesvědčit prodávajícího, aby využil právě jejich služeb.

Kolik Vás bude stát inzerce na těchto realitních serverech?

Podle předpokladů se v tomto odvětví musíme řídit poměrem CENA/VÝKON resp. CENA/ÚČINNOST.

Inzerát na Srealitách Vás vyjde na 60 Kč za den, jedno topování (vysvětlím níže) další 60 Kč. Ceník zde>

Idnes si svoji inzerci cení na 23 Kč za den. Tato částka je na 14 dní. Pokud budete mít zájem inzerovat déle, cena za den se snižuje. Topování mají řešeno tak, že každé topnutí znamená minus 1 den inzerce.

Oproti tomu se Bezrealitky pyšní na první pohled zanedbatelnou částkou. Je to však daň za to, že dosah jejich inzerátů je oproti ostatním podstatně nižší. Minimální částka za inzerát je 299,- Kč na neomezenou dobu. Více >

Nevýhoda TOP realitních serverů

Jestliže velkou výhodou těchto webů je jejich velký dosah, tak to lze zároveň brát také jako nevýhodu pro inzerenty.

REALITNÍ SERVERY

Vzhledem k faktu, že každý den přibývají obzvláště na serverech Sreality a Idnes desítky nových inzerátů, je vámi vložená nabídka „posouvána“ stále níž až se dostane na další a další podstránky. Kdo z nás by při hledání nového bydlení projížděl více než 5 až 10 podstránek? Já asi ne. 🙂

Dostáváme se k pojmu „topování“. To totiž znamená, že svoji nabídku vrátíte na první místo v seznamu a zase ji zviditelníte.

Můj názor je, že bez topování je inzerce na těchto velkých realitních serverech vyhazováním peněz z okna.

Kde můžete inzerovat zdarma a má to smysl?

Samozřejmě, že existují i inzertní portály, na kterých lze inzerovat nemovitosti zdarma. Můžete využít například velmi oblíbenou hyperinzerci. Mnozí z nás si pamatují tištěnou annonci, její internetovou podobu najdete zde. Vyhledávaný je také bazoš, který však hojně využívají k inzerci svých nabídek také realitní kanceláře a proto je tu poněkud těsno. 🙂

Tyto realitní servery jsou však (stejně jako Bezrealitky.cz) terčem realitních makléřů, kteří je využívají jako databází kontaktů k oslovování prodávajících. Počítejte tedy s tím, že na každý zadaný inzerát vám bude volat několik realitních makléřů. A kdo z vás má rád takové telefonáty? 🙂

Velmi zajímavý tip pro vás

Atraktivní v již zmíněném poměru CENA/ÚČINNOST se zdá být realitní server Realitymat.cz.

Nejen, že počet inzerátů na tomto webu neustále roste a stává se tak čím dál více vyhledávaným mezi zájemci o nové bydlení, ale také poskytuje svým návštěvníkům velmi cenné rady, jak postupovat při prodeji či pronájmu nemovitosti. Tyto poznatky jsou často z praxe, takže autoři vědí, o čem píší.

Při návštěvě tohoto internetového portálu tak určitě nezapomeňte na sekci „Zajímavosti ze světa bydlení“.

Zadání inzerát stojí jednorázový poplatek 150,- Kč.

Navíc se nemusíte trápit zadáváním inzerátu. Stačí jednoduše poslat informace o nemovitosti, kontakty, fotodokumentaci a správci webu samotný inzerát připraví za Vás, samozřejmě tak, aby dokázal zaujmout. Vy pouze schválíte podobu a poté dáte vědět, aby inzerát stáhli z nabídky.

Správná inzerce a propagace je prvním a velmi důležitým krokem k úspěšnému prodeji nemovitosti. Díky tomuto kroku můžete mít hravě vážného zájemce velmi rychle, klidně do pár dní. Je to totiž součástí funknčí strategie prodeje, díky které je průměrná doba prodeje nemovitosti 28 dní. A přitom u toho můžete získat třeba o 150 tisíc víc. Chcete další informace? >>>

Již 8 rokem zjednodušuje lidem život při prodeji nemovitosti, aby prodali RYCHLE, BEZPEČNĚ a za co NEJVYŠŠÍ cenu. Své rady publikuje zdarma na blogu, je autorem několika eBooků, které pomáhají prodávajícím zorientovat se na realitním trhu. Je zakladatelem a autorem prvního online kurzu pro samoprodejce, kteří z osobních důvodů nechtějí pro prodej své nemovitosti využít služeb realitních kanceláří. Jako první realitní makléř v České republice poskytuje svoje rady prodávajícím formou online konzultací a pomáhá jim, aby prodali rychle, za co nejvyšší cenu a hlavně bezpečně.
Komentáře
  1. Lenka napsal:

    Zajímavý článek! pro úplnost přidávám zahraniční portál http://www.liveonriviera.com, inzerce zdarma.

  2. Václav napsal:

    Také si mapuji situaci na realitní inzerci a nemohu souhlasit s některými údaji.
    Sreality pořád ještě vedou v návštěvnosti ale od roku 2010 jim klesá počet inzerujících kanceláří i počet inzerátů díky jejich cenové politice a zároveň omezování možností inzerce. Vše nejde zařadit do kolonek. Vím o řadě kolegů které Sreality odmítají pro jejich aroganci!
    Reality Idnes už mají nový ceník a jsou výrazně levnější než Sreality. Na rozdíl od Srealit jim roste návštěvnost i počet inzerátů!
    Reality MIX už je v inzerci propadák.
    Bez realitky je jen reklamní tah realitní kanceláře, tak pochopitelně nabízí realitní služby.

    • Lukáš Hrdina napsal:

      Díky za komentář. Podle našich interních statistik stále chodí nejvíce poptávek právě z Srealit, i když je pravda, že Idnes roste. V poslední době je jedním z nejlepších nástrojů na prodej facebook. Když víte, jak na to, lze tam doslova za pár korun oslovit skutečnou masu lidí. Já ho v poslední době beru jako TOP při inzerci svých nemovitostí. Ať se daří. 😉

  3. Michal napsal:

    Dobrý den, i když je Váš článek a diskuse pod dním čtyři roky stará, dovolím si dotaz. Realitní trh prožívá velký propad – roste nabídka i proto, že lidí sebevražedně prodávají střechu nad hlavou, aby přežili. Klesá poptávka, protože lidé nemají finance, hypotéky jsou nedostupné a investoři čekají na pokles cen.
    Tento stav mimo jiné vyvolává ekonomické problémy u realitních kanceláří a makléřů. Musí hradit nezbytné náklady za prostory, energie a další provoz, musí hradit inzerci a s ohledem na to, že se prodej i pronájem zabrzdil, nemají provize a tedy příjmy.
    Inzerce na sreality.cz se tak pro ně stává zásadnějším finančním nákladem, přes atraktivitu serveru. Na reality idnes to pochopili a sundali ceny. Nicméně, dosah není takový a náklady, i když nižší jsou. Pak jsou tu servery, které jste před časem doporučoval, zejména servery BS jako videobydlení či vitio. Cena 165,- Kč/měs., ale efektivita při 2 – 6 tisících přístupů za den?
    Takže co s tím? Server, který spustí inzerci realit v kvalitě srealit a idnes reality zdarma a hrazené bude jen topování a tipy regionu či jiné přednostní pozice? Mělo by to v dnešní době smysl? Ptám se proto, že jsem o něčem takovém, přes nemalé investice uvažoval. Ono postavit základ takového portálu za 2 mil. a čekat, jak to dopadne, je přece jen hazard.

    • Lukáš Hrdina napsal:

      Dobrý den a díky za dotaz.
      Pokud bych dnes jako samoprodejce měl inzerovat svoji nemovitosti efektivně a přitom tak, aby mě to nezruinovalo, postavil bych to na 2 hlavních pilířích:
      1. Sreality (na to máte odpověď sám podle Vašeho příspěvku)
      2. Reklama na sociálních sítích, zejména Facebook a případně i YouTube (zde však musíte mít videoprezentaci)
      To jsou za mě dnes 2 nejefektivnější cesty. Pokud by mi rozpočet dovolil, využíval bych i další cesty, ale bral bych je pouze jako doplněk. Základ by byl viz výše.

      Snad pomohlo, případně se ještě ozvěte a můžeme to probrat podrobněji.

      Hezký den, Lukáš H.

      • Michal napsal:

        Dobrý den,
        pane Hrdino díky za reakci. Podařilo se mi zajistit dvě transparentní domény (i s pomlčnou) a rozhodl jsem se do toho jít. Se spuštěním počítám do konce února letošního roku v základu, postupně se doplní další služby jako tip regionu a pod. Cílem je 15 000 přístupů/den, takže budu mít co dělat. Až spustíme, dovolím si Vám web představit a budu rád za kritiku a připomínky.

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů