Jak vytvořit z Vaší nabídky doslova MAGNET na zájemce?
Jednoho dne se na mě obrátil pán, který chtěl prodat svůj dům. A protože z nějakého důvodu nechtěl oslovit žádnou realitní kancelář, udělal pár fotek, napsal stručný popisek (do kterého přidal poznámku, že nemá zájem o spolupráci s RK) a vyvěsil celou nabídku na internet. Jaké bylo za několik dní jeho překvapení, že se mu kromě desítek realitních makléřů neozval žádný zájemce. A ptal se mě tedy, co má udělat, aby byl jeho inzerát pro zájemce přitažlivý a začali se mu konečně ozývat.
Jaký je účel inzerátu?
Jak je často mým zvykem, zasypal jsem ho nejprve řadou otázek. Zkrátka proto, abych zjistil, co od celého prodeje očekává a mohl mu tak lépe pomoci s jeho situací. Jedna z otázek zněla: "Proč jste si dal inzerát. Co by měl člověk udělat, když na něho někde na internetu narazí?"
Možná Vám to přijde jako hloupá otázka (mě to také ze začátku tak připadalo), ale... Je velmi důležité vžít se do situace zájemce a ukázat mu přesný směr. Ukázat mu, co má udělat a ještě mnohme důležitější je proč by to měl udělat. A když to přesně nevíte Vy sami, jak to má vědět samotný zájemce. 😉
Představte si následující situaci:
Sedíte večer se sklenkou vína u počítače a vybíráte třeba novou televizi. Protože ta Vaše stará nepodporuje nový formát vysílání (celkem aktuální téma). Jenže internet je nabídkami televizí doslova přeplněný a jedna přes druhou křičí: "My máme tu nejlepší televizi, musíte si koupit právě tu od nás." A jak si máte vybrat skutečně tu pravou?
A tak listuje a vybíráte. Konečně Vám jedna doslova padne do oka, tak nabídku rozkliknete a zkoumáte podrobnosti.
Přemýšleli jste někdy nad tím, co Vás přesvědčilo, abyste na daný inzerát klikli a věnovali mu pozornost?
A světe div se, u zájemců o koupi nemovitosti je to úplně stejné. Také vybírají a vybírají, listují a hledají... na výběr toho mají dost a dost.

Když je nic na daném inzerátu nezaujme a doslova jim nebrnkne přes nos, tak stránku opouští a hledají dál.
Jestli má být hlavní cíl Vašeho inzerátu to, že Vám zájemce zavolá a domluví se s Vámi na termínu osobní prohlídky, tak tímto způsobem můžete lehce přicházet o desítky zájemců denně!
Cílem inzerátu je zaujmout a přinutit zájemce k akci!
A teď se asi ptáte, čím můžete zájemce skutečně zaujmout?
Podívejme se na skutečnou nabídku a sami sobě si odpovězte, na ktrý z těchto 2 inzerátu byste pravděpodobně klikli. Berte to, prosím, jako příklad a neřešme, že každý z těchto dvou bytů je za jiné peníze a v jiné lokalitě. O to v tuto chvíli vůbec nejde. 😉
Předpokládám, že kdyby se jednalo o 2 byty ve stejné lokalitě a za podobnou cenu, podrobně byste si prohlédli nejprve první byt. Nemám pravdu?
Ale proč? Není to z toho důvodu, že je u inzerátu fotka. A Vy si tak můžete prohlédnout a lépe představit, jak tento konkrétní byt vypadá?
Naše rozhodování totiž ovlivňují naše smysly a zrak je jedním z vůbec nejvíce ovlivňujícím. Proto nás na první pohled zaujme víc inzerát s fotkou než ten bez fotky.
Tak tedy: Jak udělat z nabídky magnet na zájemce?
Krok číslo 1: Použijte fotky!
Pozn.: Existuje ještě jeden silnější tahák než fotky samotné a tím je video. Dokonce jsem viděl výsledky průzkumu, ze kterého jasně vyplývalo, že inzerát obsahující video upřednostní před inzerátem pouze s fotkami 80% prohlížejících. A to už je "brutální" rozdíl. 😉
Možná ani nevíte, že sami máte velmi jednoduchý a intuitivní program na vytvoření videa, které nejenom odliší Váš inzerát od ostatních, ale také dokáže mnohem více přitáhnout zájemce a doslova ho donutit k akci.
Tento program se jmenuje Windows Movie Maker a máte ho ve svém počítači již určitě nainstalovaný. Je to velmi jednoduchý program, do kterého pouze nahrajete fotky své nemovitosti, přidáte popisek formou titulků a vyberete z knihovny vhodnou hudbu jako podklad. O zbytek se postará program sám.
Celé to vytvoří příjemnou atmosféru a v zájemci to vzbudí emoce. A my lidé se často rozhodujeme hlavně na základě emocí. 😉
Výsledné video může vypadat například takto. A když jsem ho před lety zvládl vytvořit já sám, tak Vy to zvládnete úplně hravě. 😉
K vytvoření skutečného magnetu nestačí "jen" nafotit!
Ať u se rozhodnete, zda video pro prodej své nemovitosti využijete nebo ne, tak či tak budete potřebovat fotky. Aby však Váš inzerát vyniknul a stal se z něho skutečný magnet na zájemce, nestačí vzít si do ruky mobil a "nějak" fotit.
Na(ne)štěstí je dnes doba o velký kus dál než před lety. Dnes už většina inzerátů obsahuje fotky dané nemovitosti a proto je v této době nutné věnovat focení dostatek času a přípravy. Chcete přeci svým inzerátem mezi ostatními zazářit. 😉
Jak udělat fotky atraktivními?
Vzít do ruky mobil a udělat několikrát "cvak" zvládne dnes malé dítě. Ale takovými fotkami asi mnoho zájmu nevyvoláte. A navíc neprodáváte opotřebovanou starou televizi za tisíc korun. Vy chcete prodat nemovitost za statisíce či miliony!
A teď se Vám asi honí hlavou myšlenka typu: "No dobře. Ale jak mám teda udělat fotky, aby byly dostatečně atraktivní?"
Nejlepší bude, když si tu ukážeme na příkladu:
Představte si, že vybíráte společnou rodinou dovolenou. Máte daný rozpočet a vybrané místo, které chcete navštívit. A už pouze vybíráte hotel, do kterého zavítáte a ve kterém se budete cítit příjemně.
Projíždíte fotky jednotlivých hotelových pokojů, některé se Vám líbí víc a některé míň. To je naprosto normální. Ale co je na těch, které se Vám skutečně líbí, tak líbezného? Čím Vás zaujaly?
Hotely na to totiž jdou chytře. Protože chtějí nalákat zákazníky, působí na jejich emoce. 😉 Proto jsou pokoje na fotkách čisté, uklizené až načančané. Nebo byste jeli na dovolenou do hotelu, který má na fotkách plíseň na zdi, neustlané postele, nepořádek v koupelně a špínu na podlaze?
Tomu celému já říkám hotelový efekt. A doporučuji Vám fotit stejným stylem.
Pro ještě lepší ukázku jsem pro Vás připravil tyto fotografie. Jsou vždy 2 "stejné". Lépe vystiženo, jsou to vždy 2 fotky stejné místnosti. Pozorně si je prohlédněte a sami si odpovězte, která z těch dvou se Vám víc líbí a která Vás víc zaujme. 😉






Zaujme Vás více ta první a nebo naopak ta druhá z té dvojice? A podotýkám, že jsem nepoužil na focení žádnou zrcadlovku ale obyčejný fotoaparát, ani jsem fotky neupravoval ve Photoshopu či jiném programu.
Mimochodem: právě jste viděli všechny nálevky a hrníčky našich dětí, které musejí nutně mít při vodních radovánkách. 🙂
Co udělat před focením?
Rozdíl mezi jednotlivými fotkami je maximálně desetiminutový. Víc času mi určitě nezabralo připravit místnost. Možná nyní namítáte, že Vám to bude určitě trvat déle než mě, protože už v tom mám praxi. Ale věřte mi, že kdyby Vám trvalo celé odpoledne, než svoji nemovitost na focení připravíte, 100x se Vám to vrátí!!!
Respektive se Vám to vrátí desetitisíckrát či stotisíckrát v podobě vyšší ceny za Vaši nemovitost. 😉
Já se při každém focení řídím tímto "desaterem". Můžete ho využít také Vy:
- Foťte pokud možno pouze na šířkuMyslím tím focení s foťákem či mobilem v horizontální poloze. Ukazujte prostornost Vaší nemovitosti. Fotky na výšku jsou dobré na selfíčka, ale na focení nemovitosti se moc nehodí. 😉
- Požijte fotoaparát s nejvyšším rozlišenímFoťák jako takový udělá určitě hezčí fotky než mobilní telefon. Když už musíte použít mobil, vyberte si ten s nejvyšším rozlišením a nebo vyfoťte více mobily a poté si vyberte ty hezčí fotky.
- Blesk použijte pouze v nejnutnějších případechRaději využijte denního světla či umělého osvětlení. Při focení s bleskem si dejte pozor na odrazy v zrcadlech nebo na obkladech v kouplně a podobně.
- Světlo, světlo a zase světloPočkejte si na slunečné počasí, fotky budou krásně světlé a čisté. Fotky exteriéru jsou nejkrásnější při východu a západu slunce, focení interiéru je zase nejlepší pi nejvyšší denní světlosti ideálně v brzké odpoledne.
- Odkliďte všechny běžné věciJako je např.: v kuchyni nádobí, utěrky, saponáty, šťávy, pečivo..., v koupelně saponáty, žínky, hračky, župany, zubní pasty..., dále ovladače, noviny, kapesníky, ubrousky...
- Místo toho vytvořte atmosféruNebojte se použít svíčky, květiny, dekorace, aranžmá v podobě ovoce apod. Rozsviťte všechna světla, aby místnost působila tepleji a světleji. 😉
- Odstraňte také své osobní věciHlavně svoje fotky nebo fotky svých dětí (přeci jenom bude inzerát na internetu), dále peněženky, mobily, šperky a další cennosti. Nepřivolávejte si zbytečně neočekávanou a nezvanou návštěvu v podobě lupičů. 😉
- Nezapomeňte na přirozenostPřeci jenom nefotíte do luxusního magazínu o bydlení. Proto veškeré úpravy fotografií v různých programech omezte na naprosté minimum. Když fotky nebudou odpovídat realitě, při prohlídce Vám to zájemce může dát dost hlasitě najevo a spíše si tím ublížíte.
- Prostor je rozhodujícíZájemce chce vědět, jak je dům či byt řešen dispozičně, kde jsou v jednotlivých místnostech okna a dveře. Snažte se do fotky "nacpat" co největší prostor. Doporučuji focení z rohu napříč místností.
- Věnujte dostatek času výběru správné fotkyFotky si prohlédněte nejenom ve fotoaparátu případně mobilu, ale následně také v počítači, kde často odhalíte další nedostatky. Dejte si pozor na růzmé šmouhy či odrazy slunečních paprsků na fotkách apod.
Jak tedy udělat z nabídky magnet na zájemce?
Krok číslo 2: Použijte SPRÁVNÉ fotky
Teď už stačí Vaši nemovitosti "jenom" popsat
Pokud máte přichystané atraktivní fotky, bude do inzerátu nutné ještě vytvořit tzv. popisek. A nemyslím tím takové to obyčejné: "Prodám byt 3+1 v ...", kde jenom doplníte obec, ve které svoji nemovitost prodáváte. Tím byste totiž mohli dost výrazně shodit svoji předchozí práci. 😉
Jak tedy napsat poutavý popisek?
Možná se Vám to nyní zdá naprosto jednoduché, ale já si moc dobře vzpomínám na chvíli, kdy jsem si sedl k počítači a poprvé jsem měl popsat nemovitost, kterou chci prodávat.
"Co tam mám napsat?"
"Kde začít a jak pokračovat?"
"Mám to napsat jenom stručně v bodech a nebo víc košatě?"
To je jenom málo z otázek, které mi v tu doby vyskavaly v hlavě. 😉
Nejdůležitější je: nedělat z toho vědu!
Máte skvěle rozpracovaný inzerát a zájemce doslova nalomeného. Nyní si chce pouze potvrdit to, že Vaše nemovitost za to opravdu stojí a že se na ní skutečně chce přijít podívat osobně.
Ukážu Vám tipy, co může zájemce zajímat a co by ve Vašem popisu nemělo rozhodně chybět:
U bytu:
- V jakém je patře
- Jestli je v domě výtah
- Jestli se jedná o panelový či cihlový dům
- Kolik má byt pokojů
- Jestli má balkon, případně lodžii
- Jestli je v osobním či družstevním vlastnictví
- V případě družstevního bytu výše anuity
- Jestli proběhla nějaká rekonstrukce a případně jaké konkrétně
- Jestli je jádro umakartové, kompletně vyzděné či pouze jenom obložené
- Jak daleko je to do města plus popis lokality (hřiště, škola, školka apod.)
U domu:
- Kdy byl postaven
- Z jakých materiálů byl stavěn
- Kdy byl rekonstruován
- Kolik má místností
- Je k dispozici balkon, případně terasa
- Jak velká je zahrada
- Jaké jsou další budovy (garáž, pergola, skleník apod.)
- Jak je vytápěn a jak jsou řešeny další inženýrské sítě
- Jak je dům umístěn v okolí (samota či zastavěná část)
- Jak daleko jsou služby občanské vybavenosti (obchody, školy apod.)
Určitě Vás napadnou další informace, které byste chtěli případným zájemcům sdělit. Pamatujte však na to, že inzerát slouží hlavně k tomu, aby zájemce zvedl telefon a domluvil se s Vámi na osobní prohlídce. Některé další informace si klidně nechte právě až na prohlídku, ať nevystřílíte trumfy hned. 😉
Nejdůležitější je při popisu PSÁT PRAVDU!
Chápu, že chcete svoji nemovitost vychválit, aby o ni byl skutečný zájem, ale nepravdy a nebo záměrné zamlčování vyjdou dříve či později najevo. A bude Vás to stát mnohem víc, než když nyní přijdete o několik málo zájemců, kteří by nakonec stejně Vaši nemovitost ani nekoupili.
Jak vytvořit magnet na zájemce
Krok číslo 3: Napište poutavý ale věrohodný popis
Může vypadat například nějak takto:
Prodám byt 3+1 v osobním vlastnictví ve 2. nadzemním podlaží panelového domu s výtahem na sídlišti U Papíren v Lanškrouně. Byt je po kompletní rekonstrukce (vyzděné jádro, instalace, podlahy, omítky) a jeho součástí je zasklenná lodžie orientovaná na jihozápad. Byt je velmi slunný a má samostatné neprůchozí pokoje. Součástí bytu je sklep a lze využívat také prádelnu a kolárnu. Díky umístění bytu jsou provozní náklady na vytápění velmi nízké. Dům prošel kompletní revitalizací včetně zateplení, plastových oken a výměny výtahu. Před domem je parkoviště, dětské hřiště, škola i školka v dosahu. Centrum města 5 minut.
Tím to ale nekončí!
Už na začátku jsme si říkali, že je potřeba vést zájemce doslova za ručičku. Ukázat mu nejenom proč by to měl udělat, ale hlavně CO má udělat.
Super atraktivní fotky, poutavý popisek, pravdivé informace a stejně nikdo nevolá? Zdá se Vám to nepravděpodobné?
Může se to stát. V dnešní uspěchané době to není nic neobvyklého.
Představte si, že zájemce jede zrovna z práce domů hromadnou dopravou, hlavu skloněnou k mobilu a narazí na Váš inzerát. "Moc pěkný byt," pomyslí si. "Tam musím hned zavolat." Když v tom ho vyruší další cestující a náš zájemce úplně vypadne z role. Než se zase zkoncentruje na to, že vlastně koukal na nějaký poutavý inzerát, může se stát mnoho jiných věcí.
A když se k němu vrátí, vidí na displeji pouze poslední dvě věty z popisku a ... mobil odkládá.
Nebo maminky si jistě vybaví nespočet situací, kdy byly zabrané do nějaké činosti a ozvalo se náléhavé: "Mamííí!" 😉
Může se Vám to zdát trochu přitažené za vlasy, ale faktem je, že nás z koncentrace dokáže vyrušit vlastně cokoliv.
Kdyby se náš zájemce podíval zpátky do mobilu a viděl nejenom poslední dvě věty našeho inzerátu, ale také výzvu k akci, máme mnohem vyšší pravděpodobnost, že udělá, co po něm požadujeme.
Co je "výzva k akci"?
Přesně to, co chcete, aby zájemce udělal.
Chcete, aby Vám zavolal a domluvil se s Vámi na termínu prohlídky? Tak mu to napište. Jako poslední větu inzerátu. "Pro domluvení termínu prohlídky volejte na číslo ..."
Jak vytvořit magnet na zájemce
Krok číslo 4: Nezapomeňte na výzvu k akci
Bude to fungovat!
Možná si nyní říkáte, jaké jsou to líbivé řečičky. Ale co když to nebude fungovat? Já jsem přesvědčený o tom, že to fungovat BUDE! Nebo ještě lépe, ono už to funguje. 😉
Sám tyto věci vlastně každý den používám. A od té doby, co jsem je začal naplno využívat, začal jsem prodávat mnohem víc nemovitosti a to za kratší dobu, než tomu bylo předtím. Však posuďte sami:
Za jak dlouho najdu zájemce u nabízených nemovitostí?
A když to funguje mě, proč by to nemělo fungovat Vám?
Výzva k akci pro Vás 😉
Nevěřte mi ani slovo! Všechno vyzkoušejte! Jenom tak totiž sami uvidíte, jestli to skutečně funguje nebo ne. Podle mého nemáte vůbec co ztratit, můžete jenom získat. Ale nevěřte mi, vyzkoušejte to. 😉 Držím Vám palce, ať Vám to zafunguje stejně jako mě nebo ještě mnohem lépe a najdete zájemce o svoji nemovitost rychle. A co máte udělat? Pokud se Vám líbí, tak tuto stránku sdílejte přes tlačítko níže. A pokud ne a nebo máte nějaké otázky, tak napište do komentáře. Zjednodušte si život při prodeji nemovitosti. 😉
Zdravím Vás, vaše čtenářka Milena,co se snaží prodat nemovitost chalupu,která vůbec není načančaná,ani načančat nejde,protože jsme jí komplet vystěhovali,takže zůstaly jen prázdné místnosti a ještě k tomu vše určené k rekonstrukci,na první dojem ale uklizeno perfektně na tom jsem si dala záležet. V inzerátu jsem vyzdvihla pozitiva přesně jak máte naspáno v radách,klidné místo,louky,lesy,sjezdovky nová střecha,IS,ale kdybych se „postavila na hlavu“v něčem co je na rekonstrukci nenafotím ani úžasné fotky,neboť by to buď nebyla pravda nebo bych tam musela dát fotky z chalupy někoho jiného, a to opravdu nejde. Jde o dědictví po otci,který žil neutěšeným životem,takže i když se to snažím prodat za dle mne za docela rozumný peníz,potřebuji se toho“zbavit“ a chci se i dohodnout na snížení ceny,tak se i stejně ozývají převážně realitky.
Jak tedy dál zaujmout případné kupující bez pomoci realitky? Děkuji
Dobrý den, Mileno. Díky za to, že čtete moje zprávy. Vážím si toho. 😉 A k Vaší otázce: Samozřejmě jsou nemovitosti, které (jak píšete sama) načančat úplně nejdou. Ale je super, že jste myslela na to, aby byla vyklizená, to jistě na fotkách udělá chalupu atraktivnější. Já v případě na první pohled ne úplně atraktivní nemovitosti to řeším tak, že vyberu méně fotografií (klidně jenom 3 až 5), zkrátka vyberu ty podle mého úplně top. K tomu přidám hlavně fotografie exteriéru, zahrady, okolní přírody atd. Super, že vypíchnete ta pozitiva, ale dodejte k tomu i důkaz. Je mnohem lepší jednou vidět, než 100x slyšet (v tomto případě přečíst). Můžete přiložit také printscreen mapy, kde budou vyznačena zajímavá místa (lesy, sjezdovka, přehrady apod.), aby si zájemce udělal představu, jak je vše dostupné. Častokrát lidé hledají hlavně místo a stav nemovitosti je až tak nezajímá, protože si ji chtějí přestavět a upravit přesně podle svého.
Druhou věcí je, že inzerátem to pouze začíná. Je nutné ho také umět správně vystavit a ukázat co největšímu počtu lidí. Asi Vás ničím neohromím, když napíšu, že je velký rozdíl, jestli nabídku uvidí 10 lidí denně a nebo stovky (třeba i tisíce) denně. 😉
Mimo jiné připravuji návod, jak oslovit tisíce lidí vlastně úplně zadarmo. Je to další technika, kterou sám velmi využívám při prodeji nemovitosti a hlavně… velmi, velmi, velmi (nevím, jak víc to zdůzraznit 🙂 ) velmi to funguje. 😉
Tak sledujte svoji e-mailovou schránku, protože tento návod Vám během několika málo dní pošlu. A budu se těšit na případné reakce. 😉
Hezký den a držím palce. 😉
=L.