5 nejsladších řečiček realitních kanceláří, které prostě musíte znát!

Jinak Vám prodej nemovitosti doslova ZHOŘKNE NA JAZYKU

Obětujte 10 MINUT svého drahocenného času a přečtěte si tento web. Ušetříte si SPOUSTU STAROSTÍ, RIZIKA a PENĚZ!

5 řečiček - Lukáš Hrdina

Krásný den, jmenuji se Lukáš.

Obchodováním jsem se začal zabývat vlastně ihned po ukončení svého studia a v oblasti prodeje nemovitostí nyní podnikám již 7. rok.

Na úvod vysvětlím, proč jsem se vůbec rozhodl napsat tento web.

Je to už nějaký čas, kdy mi přišel email s nabídkou možné spolupráce při prodeji rodinného domu. Požadavkem nyní již klienta bylo ujasnění, s jakými službami může počítat v rámci provize a kolik ta provize činí. Asi si teď říkáte. "Nic zvláštního!"

Já jsem si však všiml, že v příjemcích tohoto emailu nebyla pouze moje adresa, ale také emailové adresy několika realitních makléřů konkurenčních společností. Přiznám se, že už jsem nějaký ten pátek žádné stránky jiných realitních kanceláří nenavštívil, ale teď mě to donutilo  a zkrátka jsem musel. 🙂

Weby realitních kanceláří jsou naplněny manipulací!

Naklikal jsem si weby nejznámějších realitek a zůstal jsem doslova jako OPAŘENÝ! Nenechal jsem se však odradit a podrobně jsem prošel stránky dalších a dalších kanceláří. Co mě však zarazilo, že na téměř každý web byl plný těch známých marketingových hlášek a různých výroků, které až hraniční s klamáním a manipulováním zákazníka! A tyto hlášky bohužel používá i mnoho makléřů při komunikaci s klienty a to s jediným cílem - získat zakázku!

Stává se mi s celkem železnou pravidelností, že se na mě obracejí klienti ve chvíli, kdy mají problém. Na tom by nebylo nic tak zvláštního, kdyby tato překážka nespočívala v tom, že makléř nekomunikuje, nedělá, co slíbil, napálil je"Skočil jsem mu na ty řečičky, kterými si mě na začátku získal. Teď se z toho chci dostat a nevím jak."

Proto jsem se pokusil tyto triky realitních kanceláří a makléřů sesumírovat. Napsat jsem tento web s cílem informovat neznalých a méně zkušených lidí, kteří si nejsou tak jistí v kramflecích, aby na tuto problematiku pohlíželi z jiného úhlu. Podíval jsem se na to z vaší strany, tedy ze strany zákazníkaTřeba to pomůže zrovna vám a nenecháte se těmito řečičkami "očůrat". Znáte to pořekadlo: Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají. 😉

POJĎME NA TO!

Ještě malá poznámka. Stejně jako vy také my makléři chodíme do práce pro peníze. Mnozí z nás mají rodinu, jiní zase své koníčky, ale všichni máme své výdaje, které musíme pravidelně platit. Předpokládám, že to znáte sami. 😉 Ale už můj děda mi kdysi říkal: "Pamatuj si, nemusí pršet, stačí, když kape. Nechtěj na zákazníkovi vydělat za každou cenu. Když odvedeš vynikající službu a přesto za ni dostaneš zaplaceno méně, než bys očekával, nesmutni! Každý zákazník se pro vynikající službu vždy rád vrátí a znovu zaplatí. A o tvé službě rád řekne všem svým známým. Díky vynikající službě nebudeš tak mít nikdy o práci nouzi!"Byl to velmi moudrý muž!

 

Sladká řečička #1

"Jenom my prodáme Vaši nemovitost za nejvyšší cenu"

Teď si asi říkáte, co je na tom, to chce přeci každý... Ale nenechte si stavět vzdušné zámky, pád z výši většinou dost bolí. 🙂

Před pár lety se mi stalo, že si majitel jedné usedlosti pozval ke schůzce nejenom mě ale i další realitní makléře. A z nás si poté hodlal vybrat toho správného. Nakonec jsem zůstali dva. Já jsem reálnou cenu odhadoval na 600 až 700 tisíc, kolega na rovný MILION. Nevybral si mě, ale toho druhého. A důvod je jasný, slíbil mu VYŠŠÍ cenu. Já jsem realista a velmi dbám na to, abych splnil to, co se ode mě čeká. Byl jsem naštvaný, ale nechtěl jsem majitele přesvědčovat a šroubovat cenu do nesmyslných výšin. Za rok mi však zavolal, že dům stále neprodal, ten chátrá a náklady na jeho údržbu ho již stály "majlant". Když jsme spolu řešili příčiny problému, povídá mi: "Měl jste tenkrát asi pravdu. Ta cena byla přestřelená." Nemovitost jsme nakonec prodali po dalším půlroce, avšak pouze za 500 tisíc korun. Kupující se nám poté svěřil, že o tuto usedlost měl již dávno zájem. "Před rokem bych akceptoval cenu 650 tisíc, teď to koupím za 500 tisíc. Berete?" Majitel kývl, nechtěl provoz chátrajícího domu dále dotovat a byl ze všeho značně vycucnutý. "Už tak mě to stálo dost peněz a hlavně času."

Samozřejmě je mi jasné, že každý z nás chce získat co nejvíc peněz. Ať už prodáváme cokoliv. Ale je také nutné vnímat realitu. Jestliže cenu moc přestřelíme, stává se z našeho zboží nechtěná věc, o kterou nikdo nezakopne. A ve chvíli, kdy si to uvědomíme, už bývá většinou pozdě. Realitní makléř by vás měl s cenou naopak brzdit a ukázat vám, co je ještě reálné a co už nikoliv. Nebo byste od odborníka snad čekali něco jiného?

Sladká řečička #2

"Neplaťte zbytečně vysokou provizi, udělám to za polovic"

Asi stejně jako Vy, také já nerad platím víc než je nezbytně nutné. Ale rozhodujeme se vždy výhradně pouze podle ceny?

Jednoho dne mi zazvonil telefon. "Dobrý den, potřebuji prodat byt. Kolik si berete provizi?" Přiznávám, že mě tato otázka ani nezaskočila. Odpověděl jsem však, že jednoduše neumím výši provize střelit takto od boku. Musíme se nejprve domluvit na tom, co ode mě bude klient očekávat a požadovat. Sdělil jsem však volajícímu, jakou provizi účtuji klientům při běžných případech, aby se lépe orientoval. "Tak to zadám konkurenci, ta za to chce půlku!" Tů, tů, tů... Hodně jsem pak přemýšlel jsem o tom, jak je možné odvést stejnou práci za poloviční cenu? Odpověď přišla záhy. "Dobrý den, já jsem Vám před časem volal a ptal se na výši provize. Dostal jsem se bohužel do nezáviděníhodné situace. Pomohl byste mi ji vyřešit?" Mám rád výzvy. 🙂 Aby makléř od konkurence mohl snížit provizi na poloviny, musel osekat služby. Pro klienta však na to nejhorším a nejnebezpečnějším místě - připravil smlouvy, které katastr nemovitostí sotva přijal. To by nebylo ještě to nejhorší. Ale ve smlouvě nebylo kromě údajů o účastnících a ceně za nemovitost řešeno vůbec nic. Zkrátka takovou smlouvu dnes najde na internetu malé dítě za pár minut. Kdy budou poslány peníze prodávajícímu, kdy se předá nemovitost a začne za ní zodpovídat kupující, kdo zaplatí správní poplatky, jak se spolu vypořádají při přeplatcích za elektřinu a plyn... To jsme se ve smlouvě nedočetli. Hrozilo to prů... víte čím!

Prozradím Vám malé tajemství. Realitní kancelář platí dvě největší položky za inzerci vašich domů či bytů a za právníka. A já neznám žádného realitního makléře, který by měl právní vzdělání (a měl navíc čas se pravidelně učit nové a nové zákony). Proto si najímáme odborníky, kteří tomu rozumí. Navíc dobrá advokátní kancelář, která se zabývá nemovitostním právem, si za svoje smlouvy ručí a v případě problému nenechá klienta na holičkách. Nechá si za to však (někdy tvrdě) zaplatit. Nebo by Vám bylo milejší si poté platit svého advokáta, který Vás z problémů vyseká? 🙂 To už si nechá tvrdě zaplatit každý právník, nemyslíte?

Sladká řečička #3

"Právě na Vaši nemovitost máme zájemce!"

To je věta, nad kterou zaplesá srdce snad každého prodávajícího. Ale často jde o tu největší lež realitních makléřů!

Jednoho dne jsem volal na soukromý inzerát prodeje nemovitosti. Do telefonu jsem paní inzerentce vysvětloval, že hledáme pro zájemce podobnou nemovitost, kterou jsme nedávno prodali. Na prohlídce jsme měli více zájemců ale nemovitost je bohužel vždy pouze jedna. Dostal jsem však docela ráznou odpověď: "To říkáte všichni a pak skutek utek! Vůbec se o tom spolu nebudeme bavit!" Přiznám se, že jsem v tomto směru docela neodbytný a tak jsem zkoumal, proč takováto ostrá reakce. Bral jsem to tak, že prodávající rád slyší, že může rychle prodat svoji nemovitost už prověřenému zájemci. A v tom je právě ten NEJVĚTŠÍ háček. Máme zájemce/kupce je nejčastější trik realitních makléřů, jak se dostat prodávajícímu na kobylku. "Máme zájemce, stačí tady pouze podepsat a do týdne máte prodáno. Tak jsem to tedy podepsala," povídá mi paní do telefonu a pokračuje: "Týden se nic nedělo, tak makléři volám, jak to vypadá. Říkal mi, že zájemce si vyřizuje hypotéku a čeká na schválení. Další týden fuč a z makléře najednou vylezlo, že zájemci úvěr nedopadl a z prodeje tak nebude nic. Ale smlouvu už mám na 3 měsíce podepsanou a odstoupit prý nemůžu." Museli jsme počkat, až paní nebude mít svázané ruce. Prodej se uskutečnil až čtvrtý měsíc od mého 1. telefonátu. A peníze z prodeje bytu se tak zdržely skoro o půl roku!

Existuje spoustu líbivých slovíček, která se makléři učí, aby zaujali klienta. Nejsilnější káva pro mě ale je, když makléř již do telefonu tvrdí, že má zájemce. Zájemce o nemovitost, kterou neviděl zatím ani samotný makléř, natož údajný kupující. Makléř má za úkol pouze podepsat smlouvu. A to, že úvěr někomu nedopadne, to se přeci stává. Ze zákona máte možnost do 14 dnů odstoupit od jakékoliv zprostředkovatelské smlouvy, pokud nebyla naplněna její podstata. A 2 týdny dokáže mlžit i kdejaký makléř začátečník, nemyslíte? 🙂

Sladká řečička #4

"Nabízíme nadstandardní a profesionální komplexní služby"

Každý z nás hledáme profesionála. Ať už řešíme jakýkoliv problém. Ale sami se zamyslete nad tím, zda jste ve svém profesním životě nejlepší ve všem aspektech. Nebo jste v něčem lepší a v něčem máte naopak maličké rezervy? Nikdo nejsme naprosto dokonalý!

Není to tak dlouho, kdy si mi do telefonu opět jeden pán stěžoval: "Volali mi ze Státní energetické inspekce a chtějí mi dát brutální pokutu, protože jsem nesplnil povinnost. Co s tím?" Jiný pán se mě ptal, jak může vyřešit problém s tím, že po prodeji nemovitosti neodvedl daň z příjmu a finančák mu připočítal vysoké penále. Prodej nemovitosti není pouze o tom najít zájemce a podepsat s ním smlouvu. Je potřeba hlídat spoustu dalších na první pohled nedůležitých věcí, aby vše do sebe zaklaplo a později na povrch nevyplaval sebemenší problém. Souhlasíte s tvrzením, že každá chyba něco stojí? A to něco je někdy sakramentsky drahé! Možná jste už někde slyšeli o povinnosti prodávajících zajistit při prodeji nemovitosti průkaz energetické náročnosti budovy. Znám spoustu případů, kdy o tom prodávající nevěděl. Makléř ho na to zkrátka neupozornil. Několik týdnů po prodeji se ozvala právě inspekce a prodávajícímu vyměřila pokutu v řádech desetitisíců. Makléř za to nenese zodpovědnost, ta je vždy na vašich bedrech. A není to jenom energetická inspekce, která si velmi pečlivě hlídá, kdo a kdy prodal nemovitost. Také finanční úřad má dlouhé prsty a zjistí si celkem záhy, že jste prodali dům či byt. Neznalost zákona neomlouvá. A profesionál makléř není za tyto problémy zodpovědný.

Naneštěstí u nás stále čekáme na zákon, který bude jasně vymezovat, kdo může provozovat realitní činnost a jak za to bude zodpovědný. Dnes je hlavní zodpovědnost na klientech. Ale proto si přeci najímám odborníka, abych na všechno nemusel myslet? Ale odborník je také jenom člověk, který občas na něco zapomene. Pak je však důležité, jak se k danému problému postaví. To, že dělá mrtvého brouka, vám určitě moc nepomůže. Takže, co si představujete pod pojmem nadstandardní a profesionální služby?

Sladká řečička #5

"Máme za sebou tisíce obchodů, jsme léty prověření"

Jistě už jste někdy slyšeli v obchodní terminologii termíny letadlo či pyramida. Na světě je stále spoustu lidí, kteří chtějí vydělávat VELKÉ peníze a spoustu klientů, kteří nevědí. Čím víc jich bude, tím víc nám z toho kápne. Možná Vás to překvapí a možná ne, ale takto smýšlí mnoho manažerů realitních kanceláří. Stále přijímají nové a nové makléře, aby přinesli další a další obchody.

Je to již několik let, kdy jsem se potkal s jednou velmi milou paní v důchodovém věku. Bydlela již sama ve velkém domě s velmi udržovanou zahradou. Bohužel na péči o dům a zahradu jí už nezbývalo mnoho sil a tak požádala o místo v domově seniorů, které získala. Potřebovala však nejprve prodat svůj dům. Ihned se toho chopil zástupce jedné poměrně velké realitní kanceláře, která má několik poboček po celé republice. Pohříchu žádná z nich nebyla v blízkosti domu na prodej. Dohodli podmínky, sepsali smlouvu a nastalo čekání. Měsíce se nic nedělo. Když se po roce paní pídila o informacích, jak to vypadá s prodejem jejího domu, dovolala se po několika marných pokusech pouze asistentce někde na centrále společnosti, která ji suše sdělila, že tento makléř již u nich nepracuje. Ale smlouva, kterou podepsala, se automaticky vždy prodlužuje o další rok, pokud nepodá výpověď 3 měsíce předem! "Víc Vám k tomu nesdělím, protože nejsem kompetentní." Byl to šok. Dům potřeboval čím dál víc péče, aby nezačal pustnout a za celou dobu ani jeden jediný zájemce. Dalo nám docela zabrat, než jsme se ze smlouvy dokázali vyvázat. V září jsme spustili prezentaci a skromné přání bylo, aby do Vánoc byl dům ve vlastnictví nových majitelů. Jestli se nám to podařil, se dozvíte níže na této stránce. 😉

Přiznám se, že nerozumím tomu, jak můžou některé realitní kanceláře dlouhodobě fungovat, když poskytují takové (ne)služby. Co však vím naprosto bezpečně je to, že dlouhodobost na trhu nezaručuje rychlejší a plynulejší prodeji vaší nemovitosti! On ten měšec lidí, které můžou realitní manažeři zaměstnat sice není bezedný, ale je stále pořád dostatečně plný. A toho si jsou oni moc dobře vědomi.

Jistě znáte spoustu další vyjádření a lapačů realitních kanceláří a makléřů, jejichž cílem je dostat se vám na kobylku, přinutit vás ke spolupráci, uzavřít smlouvu a získat tak zakázku.

Teď si možná říkáte, že je to hezky zkritizované ale chybí ŘEŠENÍ!

Podle mého je řešením pouze a jenom

FÉROVÁ SPOLUPRÁCE

Haha, vždyť to zní jako další z laciných frází, které jsou tu zmíněny. Na první pohled se zdá, že máte pravdu. Ale co myslím tím pojmem FÉROVÁ SPOLUPRÁCE, se vám pokusím vysvětlit v následujících řádcích:

NEVYDĚLÁM NA VÁS ZA KAŽDOU CENU

I když mě moje práce velmi baví, nedělám ji zadarmo. Nebudeme si nic nalhávat, každý z nás chodí do práce hlavně pro peníze. Ale při každém klientově požadavku nepřikyvuji pouze hlavou. Vyslechnu si ho a navrhuji řešení, které vede přesně k jeho cíli. Nejčastějším cílem je rychlý a bezpečný prodej nemovitosti. A protože každá nemovitost je jedinečná, je i každý obchod jedinečný. A proto je k němu potřeba i tak přistupovat. A to i za cenu, že vydělám méně peněz na provizi. Proto Vám neřeknu výši provize dopředu po telefonu. I když se díky tomu občas s klienty na spolupráci nedohodneme, stává se, že po čase některý z nich přijde a řekne: "Měl jste tehdy pravdu, měl jsem Vás poslechnout už tenkrát."

NEJDŮLEŽITĚJŠÍ JE PRO MĚ VAŠE OCHRANA

Obchod je především dohoda dvou stran. A přesto, že se dokážu s klienty domluvit téměř na čemkoliv, je jedna věc, ze které nepovolím za žádných podmínek. A přiznávám, že jsem díky tomu klientovi často až protivný. V žádném případě však nedovolím, aby byla narušenost bezpečnost obchodu. Proto vždy trvám na náležitostech, které chrání nejenom Váš majetek ale také Vaši peněženku. Proto, jestli jste pro vyšší míru rizika a chcete hazardovat se svým majetkem, na spolupráci se určitě nedomluvíme a v takovém případě se porozhlédněte po někom od konkurence.

NECHCI VAŠI ZAKÁZKU ZA KAŽDOU CENU

Makléř nemá za úkol pouze zabezpečit maximální bezpečnost obchodu. Makléř má na prvním místě za úkol hlavně prodat nemovitost. Občas se mi dokonce stává, že na mě klient vyboulí oči, když mu řeknu, že za tuto cenu to prodat zkrátka neumím. Stejně jako Vaším cílem je i mým prodat. Jenom tehdy Vám mohu účtovat provizi. Nečekejte ode mě tedy přesvědčování, že prodáme za vysokou cenu, abych Vás nalákal a získal tak zakázku. Řeknu Vám, jaká cena je skutečně reálná. Pokud se mnou nebudete souhlasit, nic se neděje. Jenom si ušetříme společně spoustu času a energie a půjdeme si každý svoji cestou.

 

NESVÁŽU VÁM RUCE NESMYSLNOU SMLOUVOU

Řídím se tímto tvrzení: "Je mnohem jednodušší se při oboustranné spokojenosti domluvit na prodloužení spolupráce, než se složitě dohadovat na jejím ukončení". A protože jsem člověk celkem soutěživý, často se s klienty domlouvám na velmi krátkodobé spolupráci za cílem přesvědčit je, že já jsem skutečně ten pravý a že se mnou budou chtít spolupracovat i nadále, dokud se nám nepodaří prodat jejich nemovitost. Je to pro mě skutečná výzva. A když spokojeni nejsou, klidně se bez důsledků do měsíce rozejdeme. Chci se jim i po čase podívat do očí a neschovávat se před nimi, když se náhodou potkáme na ulici.

 

NEBUDU VÁS PŘESVĚDČOVAT, ŽE JSEM TEN NEJ

Jsem také jenom člověk a proto občas na něco zapomenu či pokazím. Za tu dobu jsem dokonce nasekal spoustu chyb. Ale umím si je přiznat a nikdy v tom nenechám klienta vykoupat. Naštěstí se mohu spolehnout na naše milé asistentky, daňovou poradkyni a další, kteří mi připomenou, že se blíží důležitý termín. A když už se něco nepovede, postavím se k tomu čelem. Co kdybychom se někdy náhodou potkali na ulici. 😉 Takže, jestli hledáte supermana, který nikdy nic nezkazí a na nic nezapomene, musíte hledat dál.

 

Jak dlouho mi trvá najít zájemce u nabízených nemovitostí?

0%
do 14 dnů
0%
do 1 měsíce
0%
do 3 měsíců
0%
do 1 roka

Také bych Vám chtěla ještě i touto cestou poděkovat, protože s realitním makléřem jako jste Vy, jsem se dosud nesetkala. Mám zkušenosti s nákupem i prodejem prostřednictvím RK a musím říci, že Vy jste JEDNIČKA!!! Příjemné vystupování, skvělá spolupráce, neustálý kontakt atd. Moc děkuji.

Pavla Dvořáčkováprodej bytu Svitavy

Všechny peníze jsou na našem účtě, moc Vám za všechno děkujeme! V příštích dnech od nás můžete čekat dárek. Za 8 let prodeje jste byl ze všech makléřů zdaleka nejlepší. Pomohl jste nám změnit naše životy k lepšímu a my jsme Vám za to moc vděční! Tento dárek je to nejmenší, co jsme pro Vás mohli udělat.

Tom a Amy Rynstonprodej bývalého mlýna v Sázavě

Při prodeji mých pozemků jsem měl to štěstí, že jsem si z mnoha realitních makléřů vybral právě tebe. Díky tvé profesionalitě jsem si ušetřil spoustu času,nervů a peněz. Podle mých zkušeností s tebou soudím, že by ses měl stát vzorem i ostatním lidem v oboru realit.

Ivo Stasiowskiprodej pozemků v Lanškrouně

S Vašimi službami jsem byl spokojen na 120%!!! Vše bylo řešeno velmi rychle, bezodkladně s profesionálním přístupem. Prodej se z obchodního hlediska lehce "zašmodrchal", což pro Vás nebylo překážkou a hravě jste si s tím poradil. Spolupráce pro mě byla zásadní, neboť jsem se nemusel vlastně o nic starat a veškeré zákonné postupy, náležitosti jste zajistil tak, aby byl prodej domu zdárně dotažen do finále. Kdybych v budoucnu opět řešil problematiku s nemovitostmi, tak se na Vás jistě s důvěrou obrátím. Doporučuji všem!

Jiří Novákprodej domu v Ústí nad Orlicí

Děkuji Vám za nás všechny za Vaši vstřícnost a profesionalitu. Děkuji Vám za pochopení a trpělivost. Děkuji Vám za všechny služby, které jste nám poskytl. Děkuji Vám za velmi příjemné vystupování při každém setkání. Váš přístup k práci nás přesvědčil, že není všechno „shnilé“ v tomto státě, ale že jsou i firmy a lidé, kterým lze věřit. Přeji Vám hodně štěstí a dalších úspěchů.

Radka Bielčikováprodej domu Dolní Dobrouč

JESTLI VÁM TO DÁVÁ SMYSL A MYSLÍTE SI, ŽE BYCHOM SI SPOLEČNĚ MOHLI KÁPNOUT DO NOTY, NAPIŠTE MI.

POBAVÍME SE KONKRÉTNĚ O PRODEJI VAŠÍ NEMOVITOSTI A POTÉ SE ROZHODNEME, ZDA SPOLU CHCEME SPOLUPRACOVAT NEBO NE

Napište mi přes tento formulář. Naštěstí pro mě mám dost práce, ale odpovím Vám co nejdřív.

Lukáš Hrdina blog